politiska begrepp, idétraditioner och ideologiska positioner

det här är inte värdigt en dagen efter coldplay-dag! jag sitter och försöker slutföra uppgiften till dagens seminarie och känner mig som en komplett idiot. jag känner mig så osmart att det gör ont. kanske är det för att jag totalt tappat intresse för allt vad statsvetenskap heter, eller så är jag bara inte kapabel att tänka sådär fullt ut i politiska termer. jag hoppas dock på det första alternativet. för hur inspirerande låter det inte:

En central kunskapspoäng med detta inledande teorimoment är att visa hur förståelsen av den politiska verkligheten är mycket nära sammanlänkad med de politiska begrepp, idétraditioner och ideologiska positioner som utnyttjas för att beskriva och tolka den. På så vis är något slags politisk argumentation alltid inbäddad i alla utsagor om politiska förhållanden, villkor och vägval. Beskriv med utgångspunkt i detta något alldagligt politiskt problem ur den svenska nyhetsskörden vecka 38 2008, och visa hur klassiska begreppsliga, idéhistoriska och/eller ideologiska positioner, argument och synsätt som hämtas ur litteraturen och/eller kursen generellt syns och kan spåras i det.

jag pallar inte! beskriv ett alldagligt politiskt problem med allt där som utgångspunkt. lätt match. jag tolkar uppgiften lite som jag vill och hoppas att jag inte får bannor för att jag debattartiklar mig igenom haranger om fra-lagen kontra den klassiska liberalismen från sextonhundratalet. jag är inte gjord för att göra sånt här stelt och känslolöst akademiskt, jag måste få freebase:a lite. det värsta är att jag inte skulle bry mig alls hur resultatet blev om det inte var så att jag ska sitta i min lilla seminariegrupp och berätta om mina "slutsatser och tolkningar". jag dööör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback