sommaren är kort

så jävla uppmuntrande att vakna av att näsan är iskall och man ligger och huttrar under sitt täcke och dubbla filtar. sjätte jävla augusti, jojo, vad gick snett? nog för att en norrlandssommar sällan är nåt att skryta med men det här är ju löjligt. igår var tredje kvällen i rad jag eldade i öppna spisen för att jag frös så förbannat. en öppen spis borde ju stå och damma iaf till.. oktober. inatt innan jag bäddade ner mig under ett täcke och två filtar kollade jag termometern. fyra grader. FYRA GRADER. inte konstigt att man hackar tänder. och inte så jävla hippt att jag måste trampa iväg till jobbet om en dryg timme. om jag huttrar inomhus hur fan blir det inte på en cykelsadel. jag ska bannemej leta fram en mössa, vantar har jag framme sen innan. synd bara att mina vinderjackor är så ordentligt nerpackade.

Kommentarer
Postat av: Misen

Brr... Känner med dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback