konstverket i den tekniska reproduktionens tidsålder

det kan vara så att jag är korkad. i alla fall så känner jag mig mer korkad än jag gjort någonsin tidigare. medieteori är fan ingen kakbit.

"omvandlingen av överbyggnaden som går långsammare än omvandlingen av av underbyggnaden har behövt mer än ett halvt sekel flr att förändringen av produktionsbetingelserna skulle slå igenom på alla kulturområden. i vilken form detta skedde kan man först nu redogöra för. det är berättigat att ställa vissa prognostiska krav på dessa redogörelser. men det krävs inte teser om proletariatets konst efter maktlvertagandet - för att inte tala om det klasslösa samhällets konst - utan snarare teser om konstens utvecklingstendenser under nuvarande produktionsbetingelser. här gör dialektiken inte mindre gällande i överbyggnaden än i ekonomin. därför vore det fel att underskatta den ideologiska slagkraften i sådana teser."

i rest my case.

Kommentarer
Postat av: sofie

haha! det där lät hysteriskt roligt! ;)
gillar din nya frisyr föresten! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback