norrlandet i mitt hjärta

senaste veckan har min norrlandslängtan varit utan gränser. novembervintern i stockholm suger, det är jag den första att skriva på om. det är regn och rått och slask och bitande kyla. i norrland är vinter lika med snö och torr frisk kyla. bättre grejer. här kan man lika gärna dra täcket över huvudet och vakna nån gång i slutet av mars. och inte blir det bättre av att halv åtta har pite-vecka och den hemtrevligaste dialekten av de alla. tur att det bara är en månad tills jag är där uppe. bland snödrivor och förfrusna näshår.


Kommentarer
Postat av: Aleksanderragne

This is my first time visiting this site and I found it very informational as a whole. I am so delighted in finding your website!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback