norrlandslängtan



min norrlandslängtan har de senaste veckorna bara växt sig större och större. just nu värker det i hjärtat när jag tänker på meterdjup snö där solen glittrar, skidbackar och knarrande promenader. jag längtar efter mamma och pappas stora villa, bastubad och värmade brasa i öppna spisen. jag längtar efter häng med lillebror, mys med katten, snack med mamma och bilfärder med pappa. om tre veckor åker jag upp för att stanna en knapp vecka. och jag längtar! trots att jag trivs här i storstan vet jag att mitt hjärta alltid tillhör norrland och jag vet att jag en dag kommer att flytta upp igen. häromdagen var den tanken så bekant att jag till och med besökte lulebos hemsida bara för att kolla hur jag låg till med köpoängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback