välkommen vardag

igår gick jag runt och nöjt över att vara ledig och inte bakis, påbylsad i flera lager på grund av den låga temperaturen i lägenheten, lyssnade på musik som last.fm rimmade med the calling och såg hur solljuset sakta försvann till förmån för eftermiddagsmörkret. vid fem blev jag upphämtad av bästa emma och anders som tog med mig till mörby där det bjöds på ratad nyårsvickning och överbliven nyårsefterrätt. vi såg the dark knight iklädda mjukiskläder under filtar i soffan och jag fullkomligt älskade heat leadger som jokern (som alla andra). vid tio blev jag skjutsad till tunnelbanan och väl hemma satt jag uppe alldeles för länge med bloggar och youtube-klipp. imorse vaknade jag vid tio och kände mig utvilad, duschade och värmde mig med chaiteet som fanns att finna i ann-sofi/mosaik-julklappen. nu är jag nästan påklädd och nästan iordinggjord för att åka in till stan och fika på copacabana med sara. innan jag möter upp henne ska jag köpa mig en kalender så jag kan få ordning på 2009. imorgon börjar jobblivet igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback