the bible didn't mention us

nu var det längesen, skärpning! sen sist har jag hunnit jobba trots att jag inte var frisk, hosta mig igenom nätterna, bjuda emma på middag, haft flyttpanik, lämnat blod och jagat en kavaj över halva stockholm. i fredags kom malin, min blivande kombo, ner till storstaden med sitt flyttlass och i lördags åkte jag för första gången tunnelbana ut till svedmyra och prommade tio minuter till vår blivande lägenhet. lägenheten var om möjligt finare utan den förra hyresgästens tillhörigheter och jag fylldes av upprymdheten inför att flytta som jag hittills saknat. vi har fått tag på en alldeles jättefin lägenhet och jag tror att den, med våra gemensamma bohag, kommer bli top notch att på i. halva lördagen gick åt att planera lampor, diskutera gardinval och drömma oss fram till lägenhetsperfektion.
idag har jag legat i sängen och läst, det börjar närma sig slutet för stieg larssons tredje, tills eftermiddagen nalkade, då tog jag mig upp, var lite hemmaduktig och åkte sen in till stan för att fika med malin på string. där drack vi latte och planerade för vår stundande inflyttningsfest. boka in sista lördagen i februari kära vänner! nu har jag precis ätit middag, lyssnar på regina spektor (love love love spotify!) och väntar mest på att krypa ner under täcket. några sidor bok och sen sömn, imorgon börjar jobbveckan. redan klockan sex.


Kommentarer
Postat av: Kristian

Älskar Regina...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback