it's a beautiful morning

somnade inte förrän efter ett igår. när man pratar i telefon med vissa personer försvinner tiden fortare än man hinner med och skratt och skvaller och kloka tankar blir mycket viktigare än att låta huvudet möta kudden. jag väcktes vid tjugo över åtta av en avgångsredo frida (vi har besök på vår soffa) som undrade om hon skulle låsa dörren eller om jag skulle stiga upp, igår hade jag nämligen lovat att vara uppe innan hon begav sig. istället för att be henne låsa själv och dumpa nycklarna i brevinkastet kravlade jag mig upp på två röda, sa hej då och drog igång vattenkokaren (det kan vara så att den där som det är så trevligt att prata i telefon med smittade mig med nåt förkylningsliknande när hon var här i helgen, slutsats: halsont) samtidigt som jag drog igång lily allens the fear på repeat bara för att den gör mig på bra humör (och för att jag har kommit på att jag ska sluta undanhålla all "mindre cool" musik som jag faktiskt gillar). nu hade jag tänkt hinna med massor med nytta (hänga upp spegel, spika upp tavlor, sy till tyg som ska hänga på väggen, plocka in disk, dammsuga mitt rum, tvätta håret, sortera papper och äta söndags-frukost) innan det är dags att lära sig göra snyggare latte, hälla upp fler öl och titta på allt spännande folk på centralen. god morgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback