go red?

igår var jag ledig. jag insåg att våra efterlängtade hyllor inte skulle hinna köpas innan festen om jag inte tog mig iväg igår. så jag åkte iväg vid elva, en timme dit, en timme där och en timme hem. när klockan var två hade jag redan avverkat dagens dagsverk. för innan ikea-besöket hann jag med disk och hänga upp de nysydda köksgardinerna. så jag spenderade resten av dagen i soffan. det tyckte jag att jag förtjänade efter att ha arbetat arton av tjugoen dagar. på eftermiddagen fick jag spontanbesök av emma och anders. vi åt makaroner och korv men det kändes som smärre lyxmiddagen när man fick så fint sällskap. anders passade på att fixa vårt trådlösa och emma gnällde över gravidkläder. sen kom malin hem och jag började hitta tillbaka till den där fixar-energin vilket resulterade i att jag började med fållarna på det som ska bli draperi till ytterdörren. klockan hade hunnit bli mer än elva då jag insåg att sömn är en bra grej när man ska jobba sina tre sista pass på donken. och nu sitter jag här, löjligt morgonpigg av nån anledning, men kaffekoppen brevid och nyhetsmorgon på tv. glidarpasset på jobbet idag, 10-14.30 bara. sen ska jag fördriva tre timmar i vällingby innan min klipptid på bobby's. (under de tre timmarna ska jag försöka klura på om håret ska få fortsätta vara blont eller om jag ska våga go red.

Kommentarer
Postat av: fanny

go red! det är häftigt, om än totalt oekonomiskt eftersom det röda pigmentet är det som håller sämst..

Postat av: Anonym

vänta med det röda! vi kan inte vara röda båda tvåååååå!

2009-02-24 @ 18:04:06
URL: http://saratrorhonvet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback