vi ska spela svåra och aldrig längta hem

imorse tror jag att jag fick ett jobb. han frågade när jag kunde börja och alla mina referenser höjde mig till skyarna. men. det är på gott och ont, det är jag mycket medveten om. det är samma deal som det jag harvat mig igenom i dryga sex år. men. det är ett jobb. det är en inkomstkälla och ett steg bort från pengapaniken som bor inom mig just nu. så jag tänker inte se det som ett misslyckande. jag tänker se det som ekonomi utan ansvar. jag kommer kunna säga upp mig utan ett samvete som svider och jag kommer kunna bestämma mycket själv för att jag är gammal i gemet, som man säger.
just nu dricker jag kaffe och försöker få igång huvudet, en tung huvudvärk vilar efter min lunchlur. ikväll ska jag köra många, många mil och jag är faktiskt lite nojig. jag hoppas helgen lugnar lite i alla fall. det har varit en hektisk tid här nere. jag behöver nog lite perspektiv för att landa ordentligt.
idag har jag spelat emil jensen om och om igen. innan jag såg honom på winnerbäcks turnéavslutning för nån vecka sen har jag haft en sval förälskelse för honom. efter spelningen där har det blommat ut till äkta romans. han är fantastisk. så får du mig ändå slår alla rekord idag.


Kommentarer
Postat av: saran

sweet med jobbet! nu är det bara jag som ska få till det också..

när ska du börja? och du, kör försiktigt!

Postat av: saran

jag är också kär i emil. var bara tvungen att säga det.. en så sjukt otippad kärlek! haha!

2008-09-04 @ 20:03:43
URL: http://saratrorhonvet.blogg.se/
Postat av: A.

Fick du jobb?! Åh, men babe, grattis! Inkomst=Trevligt. Vad är det för något?



"Så får du mig ändå" är bara så fin. Åh. Mest gillar jag "Väck mig inte imorgon" och den som jag tro heter "Syster", som är så fruktansvärt sorglig. Åh, Emil. (L)

2008-09-04 @ 23:03:39
URL: http://lipsticktraces.blogg.se/
Postat av: A. igen

Det var "Rörelse" jag menade. rys

2008-09-04 @ 23:08:02
Postat av: fanny

grattis till jobbet!! och vart ska du köra? jag behöver faktiskt bli lite uppdaterad här långt borta i södern.. =)

2008-09-05 @ 08:54:16
URL: http://fanni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback