another day at work

gaah, jag har varit så fruktansvärt arg ikväll. alla ni som inte har en relation till mcdonald's, aldrig stått bakom disken på mcdonald's, aldrig hört nån mala på om allt det som kan göra en irriterad när man jobbar på mcdonald's, kan sluta läsa nu. för det jag kommer att skriva kommer antaligen inte vara varken relevant eller intressant.
jag har jobbat mitt tredje pass på mitt nya jobb. jag har för tredje omgången blivit behandlad som värsta nytillskottet, trots att jag flera gånger om berättat att jag har år i gamet och jag inte behöver lära mig hur man saltar pommes eller hur man flyttar plockkort. jag har för tredje gången fått uppleva de bristfälliga rutinerna och blivit utstirrad med onda ögat då jag föreslog att saker kanske möjligen eventuellt skulle funka bättre om man gjorde på ett annat sätt. jag fick ett förhörspapper om säkerhet på restaurangen nerkört i näven och när jag lite skeptiskt frågade om jag verkligen skulle behöva göra detta med tanke på hur många år jag har bakom mig så fick jag bara ett lite hånfullt då förväntar jag mig att du kan ännu mer när jag förhör dig till svar. de har ett system där man aldrig får förvänta sig att man ska få några tider på beställningarna, burgarna kommer när de kommer liksom. och får man ett svar är det nåt tvetydigt som tre till fem minuter. är det konstigt att gästerna blir irriterade? sen får man absolut, ABSOLUT inte fråga om tider på bop:en, för då kan man räkna med att bli lynchad direkt. sen att saker glöms bort så ofta att det är löjligt, det verkar vara nåt som inte hör till argumenten för en enkel fråga. sen verkar det finnas nån oskriven regel att om nån annan kassapersonal ger ut en burgare till nån av mina gäster, nä, då ska man inte behöva berätta det för mig. då är det mycket bättre att jag får tjata på köket för att jag inte fått den burgare jag beställt när den i själva verket redan är i nävarna på gästen. sen har jag varit tvungen att spilla irritation mer än en gång på skiftledaren för kvällen. om jag säger att nåt är slut och han säger att han ska hämta. gör jag då fel att förvänta mig att han ska hämta? eller när jag säger att det är low på glassen och han säger att ska fylla på, har han då rätt att bli förbannad när jag säger att nu är glassen out?! sen, borde han hetsa om att vi i kassan ska skynda oss för att få bort köer när han har ett kök som inte ens kan hålla skåp på big och vanliga?
nej. jag vet inte, jag blir tokig. chef-tony sa vid mitt första skift att jag skulle säga till om det var nåt som jag tyckte kunde fungera bättre, jag som kom med nya ögon och gammal erfarenhet. jag vet inte, hur lång tid får jag på mig att skriva en lista? och hur lång får den bli?

Kommentarer
Postat av: saran

jag kan ju inte donken. men jag förstår din frustration när det inte fungerar! se upp bara.. så att de från jobbet inte läser här, då kan det bli dååååålig stämning!

Postat av: Stifflert

He he he he. lite bitter?!

2008-09-16 @ 00:56:00
URL: http://stifflert.blogspot.com
Postat av: Anna

Nä, man behöver inte jobba på donken för att förstå hur irriterande det kan vara när det är helt sjukt oorganiserat och man står där och ser preciiiiis vad som kan göras men inte en jävel lyssnar på vad man säger. haha, jag blir provocerad av bara tanken! du får styra upp det, anna!

2008-09-16 @ 23:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback