morgoneffektiv

jag vaknade löjligt tidigt med tanke på att det var en tröttsam dag igår och jag egentligen inte hade nåt som tvingade mig upp idag. men istället för att kämpa för att somna om, efter pling i telefonen, drog jag mig upp, gav hemtentan en första titt och kände att det kan kanske gå relativt smärtfritt. sen rafsade jag ihop det lilla som samlats i tvättkorgen sen i fredags och hittade en ratad tid i tvättstugan, diskade den lilla mängd disk som väntade i vasken, bara för att jag har insett någon slags tillfredställelse i att ha tom tvättkorg och tom vask. jag kokade mig kaffe och drack två koppar tillsammans med två hårdbrödmackor, bäddade sängen, hängde in kläder i garderoben och skrev en inköpslista inför helgen. klockan är bara drygt tjugo över nio men redan känns det som att jag har klivit över flera av dagens potentiella måsten. strax ska jag hämta tvätten och sen ska jag kuska till brommaplan och apoteket innan det är dags att viga dagen till hemtenta-plugg. klockan fyra ska jag infinna mig på jobbet igen och innan dess hoppas jag att jag i alla fall känner att jag har kommit igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback