lediga dag

idag har jag varit ledig. istället för att sova ut ordentligt som jag borde steg jag upp kvart i sju för att släpa mig till tvättstugan. hade insett att mina jobbkläder inte klarade en dag till och den enda tiden som fanns att lösa problemet började sju. på min lediga dag. jag försökte ta igen sömnen när tvätten var tvättad och upphängd. men det resulterade bara i ihållande huvudvärk och seghet i kroppen. gjorde inte många vettiga knop utan lät mest dagens timmar ticka förbi (eller, jag diskade, men det vågar jag nästan inte säga längre :P) tills det var dags att åka in till stan och möta upp emma för lite middag. vi enades om ett drottninggatan-hat och längtade bort till söders bakgator innan vi tillslut hamnade på det mest kaosartade som går att finna en eftermiddag; kungshallen. maten var okej men det där önskade lugnet kunde vi glömma. vid halv sju mötte vi sara på cityterminalen och åkte IDOLBUSS till frihamnen. sen såg vi hur idol-bruttorna sjöng, vi applåderade som attan och jag försökte förstå grejen med att engagera sig över huvudtaget, trots att brudarna var grymma. när den första timmens direktsändning var över och vi uppmanades att komma tillbaka till utröstningen en timme och fyrtio minuter senare skakade vi på huvudet och började vandringen mot en buss som skulle ta oss därifrån. en dryg timme senare var jag hemma. nu är jag frusen som bara den efter att ha spenderat för mycket tid i regnet och väntat i fjorton minuter i alvik på att få ta mig hem. nu skulle det sitta fint med att vara lite miljövänlig och spara värmeenergi ;) det vill säga inte somna ensam under täcket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback