trouble in.. vinterland

det var inte så att jag hade några höga förhoppningar om en vit vinter när jag flyttade till stockholm. jag hade räknat med grått slask, regn och fuktig kyla. men för en vecka sen kom snön, för ett tag var det vitt och fint och det värmde i mitt norrländska hjärta. jag tänkte, att kanske, kanske kan jag få höra knarr under skorna och vakna upp till en värld som inte bara är mörk när jag ska till jobbet på mornarna. i vällinby centrum kände jag till och med en viss julkänsla trots att det var över en månad kvar. men fluffig snö och skridskobana med tillhörande julmusik på torget gjorde the trick for me.

 

men när jag tittade ut ur fönstret imorse kändes det som oktober igen. all snö är borta och det gröna (!) gräset har tagit makten igen. helt plötsligt är det åtta plusgrader och jag antar att jag inte behöver oroa mig för knarrande steg och rökiga andetag på ett tag framöver. jag som hade tänkt lura med mig nån till grönan i helgen för att känna av julstämning lagomt till första advent. nu vet jag inte om jag är lika sugen. julen kommer ju inte i oktober liksom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback