maffioso

det känns som att jag fortfarande inte riktigt har landat efter vilda östern trots att jag tvingar mig själv att pinna vidare på krav och måste-listan. man kan tänka att det behövdes semester efter semestern. om man nu ska kalla östvisiten för semester. men någon sådan finns det inte tid för och jag måste fokusera på att få allt det där jag måste göra gjort samtidigt som jag tar vara på varje minut av återstoden av mitt piteliv nu när det bara är sisådär tre veckor kvar av det.
idag har jag och fanny skrivit tidsplan och åter konstaterat att det känns som att vi har läget under kontroll trots att det finns så otroligt mycket att göra på kort tid att vi egentligen borde sitta i ett hörn och sakta vagga av stresskador. istället för att ta vara på all liten stund vi hade och ägna den åt artikel- och rapportskrivande knallade vi ner till kupan och letade efter gubb- och tantkläder inför fredagens ålderdomsfest. jag satsar hårt på att vara åldrande maffiaboss i kostym och egenknuten fluga. efter kupan traskade vi vidare till stan för att hämta ut smask-biljetter till ett helt sällskap. det blev en kaffe på nodo när vi ville ha uppehåll i promenaden och nu sitter jag här och funderar på vad jag kan tänkas äta till middag.
när min kurrande mage är mättad planerar jag att ta tag i en av de artiklar jag ska ha skrivit klart om en vecka. det där med att börja i tid har aldrig varit min grej men jag ska bannemej ge det ett ärligt försök idag. som fanny sa; det skulle vara så mycket skönare att vakna imorgonbitti om man påbörjat något redan ikväll.
resten av tiden ska jag försöka fundera på varför inte alla tänker som mig när det kommer till att ta vara på den tid man har och varför jag påverkas av nåt som jag ju faktiskt inte har nåt problem med.

och förresten.. JAG KLARADE TENTAN! :D

Kommentarer
Postat av: kristin

i told you so! tentan alltså.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback