i've got time to wonder, to waste and to whine

jag är just nu på riktigt dåligt humör och följande inlägg kommer antagligen bara bestå av gnäll så om ni inte är sugna på att få en släng anna-whine såhär på kvällskvisten kan ni sluta läsa ungefär nu.
jag har hela dagen kämpat med artiklar som ska vara klara när jag går till skolan klockan nio imorgonbitti. jag har bitit mig i tungan för att inte skrika svordommar som skulle höras till grannarna i andra trapphuset för att texterna har känts så omöjliga att pussla ihop. jag har förbannat mig själv över att jag inte fattar att man inte bör radera och förutsätta att det blir bättre om man börjar om, man borde alltid spara gamla versioner som back up. jag har slagit ner mig själv totalt och övertygat mig att jag inte kan skriva. alls. jag vill just nu slänga mina texter åt helvete och jag inser att jag bara gör det jobbigare för mig själv att skriva om och skriva om för man slösar onödigt mycket energi och det blir sällan bättre på femtioelfte försöket. blaj!
jag kan inte heller hitta mitt usb-minne och det är så förbannat typiskt mig att slarva bort en såndär sak som faktiskt kan underlätta livet litegrann. eftersom jag har suttit i köket med laptopen hela dagen finns alla texter på en dator som saknar uppkoppling. och bara för att jag har slarvat bort minnet så går det ju sjääälvklart inte att ansluta till det trådlösa nätverk som jag brukar snylta på. alltså, mina texter är fängslade och jag måste ha med dem till skolan imorgon för att påbörja redigeringen. jag kan inte koppla nätverkssladden från min stationära för den paaassar inte i laptopen. och inte kan jag ta med mig datorn till skolan heller för jag ska kuska till luleå för frippa-fix på eftermiddagen.
dessutom är jag hungrig som attan men har ingen mat som är lämpad för kvällsmål hemma, ännu värre är att jag inte har någon frukost. alls.
och just nu har jag en konstig ful brunorange hårfärg pågrund av en avfärgning som så luktade illa att jag fick obotlig huvudvärk och blev nära illamående. koncentrationen dog som en följd av detta och det blev omöjligt att ens tvinga fram ett enda ord till i min kvarvarande text.
så, jag har ett värkande huvud, en ful hårfärg, en ofärdig text, ett bortslarvat usb-minne och tre färdiga texter som är inlåsta på en dator, jag är hungrig men saknar mat och borde sova nu för att inte det dåliga humöret ska följa med mig till morgondagen också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback