i wish

natten är bara nån timme innan uppstigning men jag är för pigg för att sova. har precis jobbat i kårbaren och serverat öl till ett stort gäng ljudare som firade att utbildningen fyllde tjugo år och snackade nördspråk (=sånt snack i ljudtermer som jag inte förstod) och minglade in i det sista. imorgon avgår flygtaxin kvart över tio och det är menat att vi ska lämna ankars en knapp halvtimme innan det. min väska är långt ifrån färdigpackad och i min diskho väntar disk. för två timmar sen var jag så trött att jag ville lägga mig på golvet och somna ifrån allt vad bartenderi hette. vilket borde betyda att, om jag var vettig nog, nu skyndade mig att sminka av, borsta tänder och hoppa i säng. men icke. jag blev hög på den underbar nattluften och känner mer för att lyssna på hög musik och nynna bort natten än att blunda och hitta sömnen. nåväl.. tidigare idag påminde mamma mig om att min tjugofjärde närmade sig. något som jag är farligt medveten om samtidigt som jag försöker låta bli att tänka på det. den klassiska frågan "vad önskar du dig?" kom självklart upp och jag kände mig sådär som man ska känna sig när man har passerat tjugo och det inte riktigt är fint att rabbla inövade önskeramsor. jag tänkte på den där tiden då jag skrev en önskelista långt i förväg som jag magneterade upp på kylskåpet i hopp om att mor och far skulle lära sig den utantill innan det var dags för min dag. det var bannemej lättare då. inte för att födelsedagen och det där med att få saker är lika "viktiga" idag, men det måste ju ändå medges att det är ett gott tillfälle att hoppas på allt det där man skulle vilja ha men inte riktigt vågar unna sig själv. därför tänker jag nu i sann mellanstaideanda lista mina mest önskade pinaler till tjugofyraårsdagen. (förmodligen kommer det sluta med att om jag vill ha några av dessa saker får jag skaffa mig dem själv.. men man kan ju alltid låtsas) here goes:

- ghd:s rosa
plattång
- jeansjacka
- biljett och sällskap till kents spelning på zinken i sommar
- gladiatorsandaler
- scarfsen som matchar min plånbok från killerqueen
- pride-biljetter (och gärna ett sällskap)
- klippningen och färgningen som jag bokat till slutet på maj
- regnbågsskorna som jag suktat efter i påsk
- nixon-klocka
- regnbågsvodka
- det fina linnet med fjärilar som sara köpte på carlings, fast vitt
- rosa converse
- nike-jacka med grått leopardmönster

ja, typ så.. kan ni fixa det kanske? ;)

Kommentarer
Postat av: sarah

du kan få mig i sällskap!

tror jag!

2008-05-03 @ 10:45:13
Postat av: sarah

men hallååå
kom heeem
jag vill att du ska komma hit och sitta i min fina soffa, dricka kanelte och berätta allt!

2008-05-07 @ 10:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback