lite frågor på morgonkvisten

namn: anna-karin.
smeknamn: anna, a-k.
födelsedag: 10 maj.
födelseort: luleå.
ögonfärg: militärgrön.
hårfärg: svart.
pluggar: ja, de sista skälvande veckorna av treårig journalistikutbildning.
familj: en katt. och en mamma, en pappa, en lillebror.

FAVORIT...
färg: svart, vitt, grönt.
plats: så länge sällskapet är rätt funkar det mesta.
land: thailand.
bok: tusen små bitar - james fray.
spel: betapet.
drog: kaffe, skor, hårfärg, lösgodis.
fordon: bil för tillfället, annars cykel.
film: gia, vildängel, 10 things i hate about you, fucking åmål och så vidare..
djur: min katt.
affär: monki, weekday, h&m.
serie: L word.
cd: just nu gäller tegan&sara - the con.
café: the place formerly known as roasters i piteå.
skor: too many.
internetaktivitet: bloggar!


BRUKAR DU...
titta på dig själv i spegeln: ja.
gnälla: ja.
skrika: om nöden så kräver.
sova: ja.
ha ångest: ibland. 
skada dig själv med flit: nej. 
ta mediciner du inte borde ta: nej.
vilja dö: nja. inte direkt.
drömma mardrömmar: ja, ibland.
drömma sexdrömmar: heh, det har hänt.
ta droger: kaffe är min dagliga drog.
försöka vara annorlunda: kan hända.
klä dig i svart: jag har börjat väva in allt mer färg.
gå till kyrkan: nej.
gå i skolan: ja. snart är det dags igen.
röka: det var längesen nu.
ha sex: dryspell.
ljuga: om nöden så kräver.
hata folk: hata är ett starkt ord.
lita på folk: ja. ibland kanske för starkt och för tidigt.


NÄR...
åt du senast: igår vid åtta. efterrätts-fruktsallad.
läste du en bok senast: i lördags när jag läste ut män som hatar kvinnor.
var du på konsert senast: förförra onsdagen. tegan&sara, yeay!
köpte du något senast: igår köpte jag citron, creme fraische, matlagningsgrädde och fiskbuljong.
kysste du någon senast: i lördags.
svor du senast: igår.
sjöng du senast: jag har nynnat på sanna nielsens empty room hela helgen.
klagade du senast: igårkväll.
är det sommar: när värmen och sinnet säger till.


VEM...
saknar du: emma. det var för länge sen vi sågs nu!
vill du döda: jag har ingen vilja att döda.
rörde dig sist: sally.
vill du slå: mig själv.
kysste dig sist: hon har ett namn..
vill du kittla: nån som får mig att skratta.
kramade du sist: sarah.
vill du prata med: emma.
skrek du på sist: sally.
vill du vara som: jag försöker att inte tänka så.
sårade dig sist: definitionsfråga.
vill du bli galet full med: mina pitepeople! too long time apart..
gjorde dig riktigt glad senast: ehm.. jag minns faktiskt inte.
fick du sms från senast: kristin.
skickade du sms till senast: anna.
ringde dig senast: mamma.
ringde du senast: mamma.


HAR DU...
för många vänner: man kan inte ha för många.
förföljelsemani: nej.
tvångstankar: from time to time.
någon annan psykisk sjukdom: nej. inte vad jag vet.
någon skada: överanalys och och för mycket tankeverksamhet.
färgat håret: har giraffen lång hals?
brutit några ben: nej.
några piercings: tungan.
egen dator: japp. gånger två.
gjort bort dig rejält:  oh yes.
bra självförtroende: ja. i grunden.
komplex: ja.
kysst någon: det har väl hänt.
haft sex: jo.
köpt kondomer: nej. 
tagit nakenbilder: nej.
sagt jag älskar dig till någon idag: nej.  
bjudit ut någon: ja.
varit kär: ja.
blivit kär i någon på nätet: inte kär.. men tagit första steg åt det hållet.
dumpat någon: ja.
blivit dumpad: ja.
velat vara otrogen: det är väl inget man strävar efter.
varit otrogen: ja.
stulit någonting: smågodis när jag var sju. 
lämnat landet: ja.
rymt hemifrån: inte sen jag var fem.
tuttat eld på nåt: inte något som inte borde brinna.
gjort något olagligt: gått mot röd gubbe? druckit på allmän plats?


HUR...
går du: ehm, med benen?
svarar du i telefonen: det beror på vem som ringer.
fördriver du tiden: surfar, läser, umgås.
mycket pengar har du: just nu ungefär 120 kronor på kontot.
tjänar du pengar: jag ber snällt hos pappa csn.
bäddar du sängen: ibland.
ofta diskar du: när jag är hemma diskar jag när diskbänken börjar bli full, här finns diskmaskin.
ofta städar du: mer sällan än jag borde.
går det i skolan: bra?
många stör du dig på: ett gäng. 
ofta träffar du din familj: just nu träffar jag mamma och pappa väldigt ofta.
mycket äter du: det beror helt på hungernivån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback