last night

kvällen kan sammanfattas som så, det var bra tills det segade.
en klassiker med andra ord. inpuls medlemsfest på grace som jag hade väntat på rätt länge med tanke på att jag inte festat på en evighet kanske inte blev all that ändå. men man ska inte klaga, kvällen var kul så länge den varade. innan det var dags för schlagermötet på grace lagade jag och sarah mat hemma hos henne. hon misshandlade kyckling på golvet (det låter betydligt mer ohygieniskt än det faktiskt var) och jag bråkade med en mixer. det hela slutade dock bra och mycket gott. lite vin och fix och frågelek resulterade i en riktigt trevlig tvåmanna-förfest. trots att jag var ganska dålig på att läsa tidtabellen tog vi oss så småningom till stan och grace där det vankades schlager där fel låt van och vi han tappa den där känslan som stavas part-ey under tiden. när inpuls ledning började skräna på scenen och det utlystes dips-tävling tyckte vi att vi hade sett tillräckligt och smet från spektaklet. vi åt nattamat och delade på en taxi hem.
en sak jag har märkt med taxitrafiken här är att de inte riktigt hunnit ifatt bygget på kronan. inga taxichaufförer hittar och de har ingen aning om hur mycket det egentligen ska kosta. så när man ber om ett fast pris höftar de till och slutsumman hamnar således alldeles för lågt. vilket i och för sig är positivt. bara att hålla tummarna att kronan håller sig utanför taxikartorna ett bra tag till.
nu ska jag se wallander med päronen med en kelsjuk katt i famnen, hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback