vail blir vardag

dag nummer.. fyra (?) i vail. klockan är bara drygt åtta på morgonen men jag har redan varit vaken i över en timme. här sover vi tidigt på grund av jetlag och vaknar tidigt på grund av våra arbetande värdar. idag åkte maria iväg till keystone, en skidort en bit härifrån för att göra.. typ test, på sina skidlärarkunskaper. nervös var hon och vi håller tummarna. henrik sprang precis i väg till bussen för line-up. han lyckades inte få tag på sin chef igår för att be om ledigt så nu var han tvungen att åka in för att försöka på nytt. vi hoppas att han blir ledig för då betyder det att vi får spendera ytterligare en dag i backen. igår höll vi oss till barnbacken eftersom det var roberts första dag med ett par slalomskidor. dock var han ett riktigt slalomess redan från början och hade det inte varit för att liftkorten är så dyra så hade vi tagit oss ut på de större backarna.

en timme senare..
henrik klampade in i lägenheten bara en kort stund efter att han hade lämnat den. han hade fått tag på chefen och ledig dag blev det. snön som vräkte ner tidigare har lugnat sig och lagt sig som ett fint pudertäcke, det borde vara perfekt åkning idag. eftersom vi är oplanerade så får vi vänta på bussen men jag tror att skiddagen kommer kännas mättad vilket fall. efter heldag i backen väntar ännu ett besök på henrik och marias lyxgym. vi premiärade där igår och jag säger bara: wow. nu höll jag mig bara till omklädningsrummet men det räckte gott och väl. handdukar, badrockar och badtofflor väntade vid skåpen, vid duscharna fanns eucalyptusbastu, vanlig bastu och varm bubbelpool. en dörr ut och man möttes av två hottubes med fjällutsikt. dessutom behövde man inte tänka på tvål, shampoo, hudkräm, tops, hårspray, deo, kam, och så vidare, och så vidare.. det här landet är sinnessjukt, det märker man bara mer och mer hela tiden.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en fin kväll:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback