the most important piece of clothing

image103
ziggy verkade ju inte vilja bo i min garderob och jag var bitter. men nu är jag lite gladare. idag hittade jag rufus wainwrights verk i min storlek på stadens h&m. ziggy och rufus var de enda som skapat något som riktigt föll mig i smaken, både design och artistmässigt. så, jag är, som sagt, glad. ännu gladare blev jag när jag läste att linnet var tillverkat i hundra procent ekologisk bomull och hela tjugofem procent går till aidsforskning och prevention. tjugofem procent är inte mycket egentligen, men det är mycket i ett sådant sammanhang. cubus skänker till exempel bara tio kronor av förtjänsten på sina ekologkiska plagg till unicef, och då kostar t-shirtarna dubbelt så mycket som hm:s. dock kan man fundera på om det verkligen krävs sjuttiofem procent av hundra tjugonio kronor för att tillverka ett hm-plagg.

Kommentarer
Postat av: saran

näe, det lär verkligen inte gå åt nån hundring. speciellt inte med tanke på att det är små asiatiska barn som syr grejerna.. hualigen!

Postat av: anna

huruvida kläderna tillverkas av asiatiska barn eller inte låter jag vara osagt, det skulle dock vara intressant att veta exakt vad "ekologiskt" betyder för h&m.

jag behöver väl dock inte känna mig som världens skurk med tanke på att jag inte är den enda av oss som bär h&m ;)

2008-02-07 @ 12:35:40
URL: http://annaelite.blogg.se
Postat av: saran

sa jag nåt om skurk?
det är ändå sjukt att den typen av kläder säljs på sveriges största klädkedja. vaaaansinne! men det är fint att de skänker pengar till sjuka nu, det kanske inte tar udden av den vansinniga men är ändå fint!

ring dem och kolla upp det. sen skriver du nåt om det. du behöver ägna dig lite åt det journalistiska nu när du varit ledig så länge!

2008-02-07 @ 12:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback