in hate we trust

image104
nästa vecka ska jag gå på museum. det var otroligt länge sen jag besökte ett museum, ännu längre sen jag besökte norrbottens museum. det är nästan lite spännande. elisabeth ohlson wallin ställer ut med start imorgon. utställningen heter in hate we trust och handlar om hatbrott. jag är både nyfiken och mer än beredd på att förfaras. jag vill se alla bilder som ohlson wallin har fått så mycket skit för, jag vill se det hon vågar skildra när alla andra vill välja att titta åt ett annat håll.

"Frikännandet av frikyrkopastor Åke Green var upptakten till Elisabeth Ohlson Wallins arbete med utställningen om hatbrott mot homo- bisexuella och transpersoner. Elisabeth Ohlson Wallin har under det senaste året följt de hatbrott som skett och illustrerat ett urval av dessa i en mycket stark utställning som visar den utsatthet många människor lever i på grund av sin sexuella läggning eller könsidentitet."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback