happiness in a pair of shoes

image99image100
sen i försommars har jag fingrat på på dessa skönheter varje gång jag varit in på zotano. jag har en förkärlek för sneakers och crazy sneakers smäller ännu högre. dock kostade dessa lika mycket som halva min hyra och min kärlek blev därför obesvarad. tills nu. sextio procents rea is the shit och nu är jag nyförälskad och lycklig. it's a small thing att bli lycklig över tänker du, men nä, ibland är materiell skolycka allt du behöver tänker jag. dessutom, om jag förstått orden rätt, så är jag en av endast 214 lyckliga med just dessa färgsprakande skodon. jag riktigt längtar efter att få möta våren tillsammans med dem.

idag när jag hade gjort min dagliga svängom till stan för att lämna mamma på jobbet åkte jag inom (hör ni, mina kära skåningar?) kvantum för att inhandla allt det nödvändiga till stundande semmelbak. jag parkerade brevid en decked out mini husbil med stora bilder av björn hernefeldt på. ni vet, han som var med i robinson för god knows hur längesen. han hade skinnhatt och jagade varaner och är säkert bortglömd av så gott som hela svenska befolkningen. dock inte av sig själv. han verkar smärtsamt medveten om att han under en period syntes i nationell tv en timme varje fredag. och han verkar försöka leva på det än idag. jag förstår inte grejen med mannen, jag förstår inte grejen med hans
hemsida. kan någon förklara?

Kommentarer
Postat av: fanny

jag är stolt över att du anammat "inom"! jag ska ta vilket norrländskt ord du vill och göra det till mitt =)
dessutom förstår jag precis din skokärlek. har nyss författat ett något översentimentalt inlägg till mina egnas ära.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback