två veckor av frihet

happy fucking day! idag jobbade jag ett soft pass med frida som kapten. nollsex - femton utan större missöden. och när jag stämplade ut kände jag bara varma känslor över det faktum att jag inte kommer att sätta min fot på jobbet förrän nästa år. sweet! det har varit en tung december. nästan bara öppningar. fjorton av sjutton dagar har varit jobb. när jag hade tagit mig hem och sovit lite middag kom verkligheten ikapp mig. imorgon bär det av till luleå, och jag är inte alls redo. inget är packat, flera julklappar är oköpta, inget är inslaget och lägenheten är en mess. därför ilade jag snabbt över köket, hallen och badrummet med både dammsugare och mopp, fixade nästan färdigt mitt julklappsjulgodis, slängde mig i duschen och nu ska jag knata iväg till videobutiken för att hämta ett paket med blivande julklappar, sen ska jag klä och fixa mig för sen kommer stina och fanny (?) hit för att äta julgodis och dricka äppelkaka innan kvällens klubb kattis. imorgon ska jag packa, hinna fixa med julklappar, städa lite och förhoppningsvis hinna med en eller två maskiner tvätt. sen ska jag åka till arlanda den långa vägen (dvs tunnelbana-pendel-buss) och sen är det luleå, snö och julstämning för hela slanten!

Kommentarer
Postat av: Anonym

kul att man får vara med och fira in julledigheten hörru ;)

2008-12-17 @ 20:17:08
Postat av: anna

klart du hade fått! men du skulle ju på konsert idag.. trodde jag, tills jag läste din blogg nyss. (hur löste det sig?) dessutom brukar ju du vara lite anti sånadärainga gayställen ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback