morning glory

imorgon börjar jag sex. igen. och på tisdag börjar jag sex. och på onsdag börjar jag sex. på torsdag är jag ledig. då, på kvällen, åker jag norrut. jag tänker att jag längtar jättemycket till luleå. och självklart har jag saknat familjen och kommer bli överlycklig över att se snö. men egentligen saknar jag nog mest att vara ledig. att i all fall vara så pass ledig att jag inte måste ställa väckarklockan på 04.40, att man inte måste planera kvällen efter när alarmet ljuder, och inte behöver känna sig dödstrött när klockan blivit fyra på eftermiddagen. för när jag tänker på att vara ledig och kunna hänga med de jag tycker om bäst, kunna planera kvällar som inte bara innebär tv i soffan till halv tio, eller bara sova tills kroppen behagar vakna, då känns det alldeles lyckligt i kroppen. när jag flyttar till svedmyra kommer jag ha fyrtiofem minuters tunnelbana till jobbet. det betyder att jag måste åka tio i fem när jag jobbar öppning. när jag då behöver stiga upp vill jag inte ens tänka på. slutsats: jag behöver ett nytt jobb. eller som stina säger: säg upp dig och bli svennebanan!

Kommentarer
Postat av: ZuprMom

Vilken tur att du har naorland att se fram emot, för här finns det snö kan jag lova!!

tjirp


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback