i norrland blir man lugn

jag fick skäll av stina. eller, gnäll kanske. hon sa att man inte fick sluta blogga bara för att man lämnade fjollträsk. jaha, dåså. då får jag väl blogga då. det är bara det att det inte finns så mycket att blogga om. jag njuter av norrland, har hittat nån slags harmoni och känner mig lugn i hela kroppen. det är soft att sitta och snacka bort en kväll i soffan med brorsan, laga mat med mamma, baka nåt bara för att alla ingredienser går att hitta i skafferiet. det är trevligt att få sova tills man känner sig utvilad, värma bastun varje gång man känner sig frusen och gå till ett jobb där man faktiskt tycker att det är mysigt och trivsamt att vara (jag brukar glömma bort att mosaik är nåt jag får lön för, det är ett bra betyg till ett jobb). jag har redan börjat stressa upp mig över att jag snart måste återvända till jobbet där jag inte tycker att det är mysigt och trivsamt att vara. men jag försöker att inte tänka på det. för det finns ju så mycket bättre saker att tänka på. imorgon kommer även emma upp, och sen är det julafton och det är ju mysigt, och sen ska det träffas släkt, ätas god mat, kanske festas lite, umgås med familjen och allt sånt där som hör julen till. sen väntar ett nyår i sthlm. alltså, mycket bra saker innan jobbet stundar igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback