garderobslös

varning! bitter-fittig blogg!
ikväll var stora hemvändarkvällen. kvällen då alla går ut och kramas och ooh:ar över att man inte setts på länge, låtsas att man är världsbästis med högstadieklasskamraterna och kramas med gamla gymnasiepolare. i år har valet på uteställen i luleå varit rekordstort. jag tror att vi hade hela FEM ställen att välja mellan. vår lott föll på färjan och nåt så fancy som klubb kultur. vi köpte förköp. biljetten skulle inkludera förtur i kön och gratis garderob. all good, kan man tänka. men icke. vi kom till färjan just innan klockan blivit halv tolv. vi hamnade i en kö som vi fick förklarat var FÖRKÖPSKÖN. förtur i kön är likamed egen kö alltså. nåväl, vi blev bjudna på glögg och såg förbi irritationsmolnen. nästa fadäs. vakten gastar: bara så att ni vet, våra galgar är slut. när vi kom till inträdeskassan fick vi tillägget: ni får ansvara för ytterkläderna själva. irritation!
nästa moment: toakö! jag köade i tjugo minuter, med min jacka under armen, sen kom en vakt: toaletterna låses nu, det är stopp! irritation!
jag ägnade den första TIMMEN på färjan åt att försöka få kissa, tills jag nådde en toalett med halvöversvämmat golv och knappt nåt papper. irritation!
på färjan var det knökfullt. och alla utgångar ut på däck var antingen låsta eller förbommade. jag och lillebror konstaterade snabbt att båten var allt för överbefolkad om man såg till utrymningsvägar. för att ta sig av båten måste man ta sig ur en entredörr och över en femton meter lång landgång. alla andra eventuella vägar (som iofs var låsta) ledde ut i vattnet. vi uppskattade antalet tillåtna gäster till 300-350 men gissade att det verkliga antalet för kvällen närmade sig 800. irritation!
dock försökte vi glömma det mesta och dansa bort det på scenen. funkade ganska bra. tills musiken svek. då ringde vi pappa och åkte hem. kvällens bästa val! nu väntar sängen och där ska jag försöka bearbeta min irritation. imorgon ska min bror ringa och kärringgnälla på färjan. jag ska heja på. godnatt!

Kommentarer
Postat av: Stifflert

Ha ha ha!! Du borde vart i dalarna istället. Här blir man raggad på av 18 åringar och 20 åringar. Söta men lite unga. Toakön var kort också. Bra kväll:) Kom hem nu! Jag åker hem strax.

Postat av: anna

men det var ju trevligt också. det glömde jag liksom att säga. irritationen tog över. jag åker också snart ju. på tiiisdag.

2008-12-26 @ 21:21:24
URL: http://annaelite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback