flatspan med tomteluva

idag har varit den värsta dagen på mycket länge. den började med att jag fick stå och vänta i kylan utanför jobbet i tjugo minuter i tron att alex inte kommit än, han svarade inte i telefon och jag började frukta att han försovit sig. när klockan hunnit bli två minuter i sex visade han sig, han hade varit på jobbet sen just efter halv. jag blev arg, han blev skuldmedveten. och där var standarden satt liksom. tokstressigt att öppna köket, mycket försäljning på frullen och en hyperstressad alex eftersom han skulle köra upp just idag. lägg till en tony och en joonas som var om möjligt mer stressade än alex. jag förstår precis hur hispig man blir när hk-folk visar sig på restaurangen, men det finns ingen anledning att spela lill-diktator för det. all veta bäst-mentalitet går fetbort i mina ögon och tillrättavisningar utan grund gör mig bara förbannad. att donken blir ögontjänarnas mecca när det vankas hk-besök är så skrattretande och patetiskt, och det gör mig så förbannat arg att jag inte ens vill gå in på det. alex blev dock godkänd och även om han inte fattade hur mycket vi på golvet gjort för att han skulle bli godkänd, och därför inte tackade utan bara tog emot ryggdunkningarna, så är jag glad för hans skull. han förtjänar det.
och så dagens blunder. nu, så här en vecka innan jul tycker huvudkontoret att det är en jättekul idé att sätta tomteluvor på all kassapersonal. sån jävla förnedring att som nästan-tjugofemåring ska stå iklädd tomteluva och servera big mac. dock har jag tagit det som ett skämt och snällt dragit ner luvan över öronen. men så idag, lagomt stressad och med min fula jävla luva, kliver snyggaste bruden på mycket länge in. flatspan på den! hon travar rätt fram till min kassa och är sådär smooth som bara coola brudar kan vara. beställer en grillorder och skämtar sådär lite i förbifarten, ler och ställer sig PRECIS BREDVID MIN KASSA för att vänta de tre minutrarna hennes burgare skulle ta. jag är hela tiden smärtsamt påmind om luvan, mitt fejkade ögontjänarleende, mina käcka hälsningsfraser och hennes roade min en meter till vänster. joråsåatteh.. kul att man får känna sig charmig. det finns ingen hejd på förnedringen.
nu ska jag käka middag med malin, hej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha ha! jag tror att du passar i tomteluva. Kanske kan du ta på dig den på onsdag när vi ska på Kattis. Ditt span kanske är där då?

2008-12-16 @ 20:17:51
Postat av: Stifflert

eller också säger du upp dig och skaffar ett jobb där du får ha på dig precis vad du vill.

Postat av: Sussi's foto och designblogg

jo men kan ju bli galen på att försöka få ut nått vettigt ur henne. Blir som mest ledsen över att hon bara inte kan ta bort bilden. fattar som inte hur mycket man ska be henne. :( Så jäkla svårt att veta vad man ska göra. Jag har då iallafall mailat blogg.se så kanske dom tilltar nå åtgärder. Och funkar inte det ska jag inga polisen imorgon. :)



Kul att du tog dig tid att kommentera!

2008-12-16 @ 23:22:20
URL: http://sofuckt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback