dressing up

jag är på stockholmsk mark igen och trots lite storstadsångest igår när jag trängdes i tunnelbanan är det skönt att vara tillbaka. dock är det inte skönt att komma hem till en lägenhet som återigen landat en temperatur på sisådär sexton-sjutton grader och det är ingen höjdare att se det löjliga såkallade snölagret som nästan täcker den gröna gräsmattan utanför fönstret. jag ångrar att jag inte tog vara på snön mer när jag var i norrland. nåväl, idag är det nyårsafton så jag ska inte gnälla över brist på snö och kall lägenhet. istället ska jag gnälla över något annat. klädpanik! eller, inte panik, det var att ta i, men.. huvudbry. nyår betyder ju att klä upp sig i det mest fancy man hittar i garderoben. de som känner mig vet att min garderob inte direkt dignar av fancy plagg. jag har mest jeans. men inte kan man väl ha jeans på nyårsafton.. eller? jag äger en nyårsfin klänning. tyll och sånt. men jag känner mig ju bara utklädd. i luleå spontanköpte jag en kjol att eventuellt ha när tvåtusenåtta lämnar oss. jag känner mig lika utklädd i den. jag har en svart kavaj som jag älskar, men inga byxor att ha till. förutom jeans. (note to self: köp svarta byxor!) och hur var det nu, kan man ha jeans på nyår? det ska jag fundera på under tiden jag sover bort huvudvärken som inte lämnat mig sen flygresan igår. gott nytt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback