stockholm dag 1

jag är inkvarterad hos emma och andres, jag sover i en säng som nästan skymmer tv:n och min väska kommer att snart att bestå i en stor hög som fyller halva golvet. men det är all good för jag kan titulera mig stockholmare nu. eller, i all fall stockholmare light, mitt norrlandshjärta kommer alltid finnas närmast. idag har jag och sara börjat skolan. vi har irrat runt i långa korridorer, registrerat oss och förbarmat oss över att hela högskolevärlden inte kan vara som kära gamla piteå. när vi lämnat södertörn och sara fått en ny kurs på sin axlar vandrade vi lite på söder, åt grekisk snabbmat på medborgarplatsen, jag köpte tiokronors bok på myrorna och det hann både vara svettigt och ett rejält regnväder. på vägen hem mot de norra delarna fastnade vi i en såndär trevlig biljettkontroll på tunneln. av det fick vi lära oss att SL har fasta principer och att även hemköp kan luras. väl i det tillfälliga mörby-hemmet drönades det lite i den tillfälliga sängen och sen lagades det GI-mat för hela slanten. nu har emma skjutsas av anders till skol-infomöte och jag försöker kväva både rastlöshet och sötsug. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback