home sweet home

jag kämpar mot min dunkande huvudvärk och försöker ignorera den där känslan av att man har snor hela vägen upp till hjärnan. jävla förkylning! jag har precis bäddat sängen i MITT stockholmstillhåll och snart ska jag sova första natten i det som kommer vara mitt hem i (förhoppningsvis) två år framåt. bror och pappa dök upp i ett lite smått bakfullt mörby redan innan klockan hunnit bli nio och sen dess har det åkts bil, burits kartonger, skruvats möbler, handlat, skruvats lite mer, packats upp, iordningsställt och så vidare. för två timmar sen vände bror och far hemåt igen, trots att jag gärna sett att de stannat iaf till imorgon. tyvärr glömdes tre av mina kartonger kvar i luleå och jag försöker finna mig i att inte ha varken cd-skivor, böcker eller filmer här. men det får gå ändå, jag har min säng, jag har min soffa och jag har mina kläder. med det kommer man långt. imorgon ska jag försöka ta mig in till stan för att inhandla lite småsaker som kan göra mitt hem lite mer hemtrevligt och lite mer praktiskt. men nu, nu ska jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback