i wanna rock!

helgen har passerat alldeles för fort, det är redan söndag. dagen som ska gottgöra för ressten av veckan i form av att röja lägenhet, eliminera diskberg och dammsugning av mattor. vi får se hur det blir. kattmonstret väckte mig för en timme sen och trots den tidiga timmen säger mitt huvud att sömnen varit allt för lång. som bakfyllehuvudvärk dag två. hur den här dagen ska utvecklas och sluta i träning på kvällen känns just nu inte så lockande.

i fredags var det rock på temat. kåren blev återigen rockklubb för en kväll och i sann piteanda ammanade givetvis studenterna rocktemat med största allvar. jag gick för första gången till kåren i toktuperad man, pandasvarta ögon, snortajta jeans och nätbrynja. och lyssna nu mina vänner, jag trivdes! på nåt underligt sätt var jag bekväm i min wannabe rocker uppenbarelse. att det dessutom var en riktigt grym kväll (trots att alkoholintaget gjorde vissa delar av kvällen lite blurry) gjorde bara saken bättre. sen att jag verkade, av bilderna att döma (haha!), trivas var ju ett stort plus.
efter kvällens vätskeintag med procent följde igår världens bästa bakishäng i casa del fanny. åtta timmar lördag spenderades i fannys soffa med klassisk bakispizza, mängder av chips och bra film gånger två. helt rätt sätt att kurera sig efter en kårkväll.

      

jag sitter nu och youtube:ar sönder kents nya singel som redan letat sig ut på det där nätet. ingenting är kent på nytt sätt och trots att de första tonera gjorde mig redigt skeptisk vid första lyssningen så kan jag nu konstatera att de har gjort det igen. jag kommer fortfarande stå upp för mitt sura, griniga gubband hur många gånger det än hävdas att det bara handlar om mörk, svår och självdestruktiv självmordsmusik. de är still going strong i mitt trogna kenthjärta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback