det där med första intryck

det känns som att jag har haft ett regnmoln i huvudet de senaste dagarna. igår matchade det vädret, idag var det extra tungt och grått trots att solen lysten utanför fönstret. sömnen uppmättes inatt till cirkus fyra och tvätten jag tog tag i idag bestod av fem överfulla maskiner. jag har än inte fattat att ännu en termin har börjat och jag har stora bekymmer med att hitta det där som kallas motivation. fokus är inte mitt andranamn just nu och jag tror att jag måste komma bort lite för att inte säcka ihop totalt. det är inte ett bra tecken att sluta orka när terminen har pinnat på i två veckor. nattens få sömntimmar var ett resultat av förkyldsprängt huvud och igenstockad näsa. precis när jag inte har varken ork eller lust att vara förkyld. jag har druckit te och tuggat bafucin som en galning men dåsigheten och halsontet har inte velat ge efter alls.

ikväll har jag lyssnat på en tant som jobbat i bar hela sitt liv. hon poängterade vikten med rena arbetskläder och menade att vinöppnare och cigarrsnoppare tillhörde uniformen, eller hur det nu var. vi spenderade i alla fall dryga två timmar på kåren med att blanda drinkar som vi blandat förut, få genomgång vi fått förut och äta mackor och dricka kaffe. jag smakade på gammal ananasjuice och kom på att det kanske finns nåt i den där dryga bruden som jag kan lära mig att gilla, trots allt. det gör mig nästan lite irriterad.
kom hem lagomt till att se sista halvan av idol med en påse naturgodis i knäet och sen läste jag en blogg om en kvinna som glömt en massa viktigt och är mer naiv en mig trots att hon är dubbelt så gammal. kanske borde jag lära mig att inte ta in sådant som andra människor gör som gör mig arg men egentligen inte påverkar mig, men det är svårt.  

igår knallade radiotjänst omkring på ankars. vetskapen om detta spred sig snabbt som en löpeld över msn och jag tänkte att det är synd om de stackarna som blir tilldelade ankars om det nu är så att de tjänar på provision. jag låste dörren, släckte lampan och drog ner persiennerna, som ett led i att jag inte var beredd (läs: inte kan!) att ljuga. min dörr ringde de aldrig på, kanske hade de mött alldels för många stängda dörrar och gett upp.
imorgon är det kolsyra-möte och två timmar med seppo så nu borde jag sova, jag ska bara skiljas från en låt som den där dryga omedvetet fick mig att lyssna på och som nu rullat om och om igen i nästan en timme. god natt!

Kommentarer
Postat av: sisy

Vi kanske kan slå våra kloka huvuden ihop och hitta motivationen nånstans...
Seppo förresten, går han in på MKV någonsin eller är det filvetenskap som gäller? Vi i radio blev smått förvirrade men gillade föreläsningen. =)

Postat av: Marcusrebekka

Hi, your homepage looks really good and gives great information! Anyway, nice job. Keep it up please!!! My best wishes to you all!

2010-02-05 @ 13:48:20
URL: http://marcusrebekka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback