tre dagar till semester

jag försöker slappna av. släpper ner axlarna och sträcker på ryggen. försöker att inte spänna käkarna. jag gör det ofta nuförtiden, kniper ihop käkarna utan att tänka på det. jag kommer på mig själv med tätt sammanpressade tänder allt oftare. jag vet inte varför. när jag blundar släpper den molnande huvudvärken för en stund. men det är knappt. halsen gör fortfarande ont. men inte lika mycket som igår. trots att jag fortfarande nästan vill grina när jag måste svälja tror jag att det går åt rätt håll.
idag har jag spenderat alldeles för många timmar i skolan till att göra något som kändes lika oviktigt som det var oinspirerande. kanske ville läraren straffa oss, kanske var det mest en uppmaning. kanske gav det jättemycket, kanske hade hon inte ens läst uppgiften. hursom, nu är jag klar och jag hoppas jag slipper bakläxa.
annars har dagen mest bestått i sthlms-längtan och nyfallen vinter. 
i köket har diskvattnet som jag tappade upp för flera timmar kallnat, det blev inget hemmanyttigt gjort idag heller. imorgon tar jag nya tag. nu ska jag nog bädda ner mig i sängen och försöka sova bort huvudvärken. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback