en helg i storstaden

jo, just det, jag var ju i stockholm i helgen. min enda lediga helg denna sommar (ja, det är sant!) skulle ju tvunget firas på annnan plats än på hemmaplan. sagt och gjort, jag och emma drog ner och campade i hennes mörby över helgen. fast mest tid spenderade vi på annan plats i mörby. jag orkar inte berätta i detalj, men jag hade kul. här kommer en sammanfattning.

i stockholm kan man:
- shoppa halvt ihjäl sig
- låtsas att man är hetero
- dricka snakebite och tro att man är i england
- bli fysiskt illamående av en annan människa
- ringa designern i egen hög person för att fråga var verken kan köpas
- se mark levengood på nk och bli varm i hjärtat
- fika dyrt och diskutera silikonbröst på coffehouse by george
- äta ben&jerry-glass och se film
- köpa två klänningar trots att man lovat sig själv och allmänheten att aldrig bära en igen
- äta billig falafel och jaga duvor vid slussen
- bli ännu mer kär i allt vad söder är
- längta till en egen plats i storstaden



helgens sötaste!
kalle, på the dubliner, efter tveksamma handligar från undertecknad:
anna, jag försökte söka gayklubbar åt dig, med mobilen. men.. jag hittade inga..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback