jag tänker framåt, jag tänker stockholm

sthlm var över innan jag hunnit märka att det börjat. dagarna gick fort och även fast jag kände att det var skönt att sätta fötterna på norrländsk mark igen på söndag så har vemodet nu kommit krypandes. jag tror att en del av mig behöver storstaden, pulsen, utbudet, gatorna och stressen. samtidigt som en annan del mår bäst när kylan biter i kinderna och det mest påtagliga är tryggheten och lugnet. kanske behöver jag inte känna så mycket oro och rädsla för att mina pitedagar snart är räknade (jaa, jag tycker faktiskt att ett år går fort!), för det finns så mycket mer i det här landet som jag vill prova på. först på checklistan för livet efter piteå är nog huvudstaden. jag tror att jag behöver känna av den på annat sätt än under intensiva helger, jag tror jag behöver få leva mitt i. men tills dess kommer anders och emma vara världens bästa sthlms-värdar, emma kommer laga världens bästa mat (quinoasallad med grillad kyckling och tsatsiki. på min request) och vi kommer hitta tillbaka till fantastiska cafe 60 på sveavägen.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback