tjugotvå år och trehundrafyrtiosju dagar, livet springer ifrån mig

jag har tappat stinget och förlorat allt vad skrivvilja och kreativitet heter. jag vill vill vill men kan inte. jag kan inte längre spy ut min vardagsgalla till allmän beskådan. det tar stopp någonstans mellan hjärna och fingertoppar. allt fint och bra och roligt och tråkigt och jobbigt och dåligt som jag vill pränta ner och dela med omvärlden fastnar som ord gör på tungan och skratt gör i halsen.
jag har haft en vecka av framtidspanik. av rädsla och ångest att inte hinna med/kunna göra allt jag känner att jag vill men inte hunnit med än. jag nojar över mina studieskulder trots att jag fattar att 150 000 inte är så mycket som det låter när det handlar om en hel utbildning. jag längtar bort. jag vill hem till luleå, till stockholm, till sophie i göteborg och till anna i london. jag vill se något annat än mina trettionio kvadrat på ankars, skolan, kåren och pitestad. jag är rädd att jag mitt i trean ska känna kalla handen mot strupen och paniklämna allt.. bara veckor innan avklarad kandidatexamen. jag är skräckslagen för att twentythree big ones närmar sig med stormsteg (tre veckor minus tre dagar) och jag känner mig gammal. på fredag kommer lillebror hem och även fast det har gjort ont att inte träffa honom på så länge så känns det som att det var nyss planet lyfte mot usa. tiden går för fort och jag kan inte stoppa den. jag vet. för jag har försökt.

Kommentarer
Postat av: kristin

bara tre veckor och tre dagar! MINNS JAG RÄTT? fyller vi samma datum?

2007-04-16 @ 13:39:06
Postat av: Stifflert

Nej vet du vad Anna. Nu tycker jag att du är löjlig!! Du är inte alls det minsta gammal. Åldersnoja kan du börja med när du närmar dig pension och du kommer på at du glömt pensionsspara och att det börjar bli lite vl sent för det då. Skärp dig och vet hut snorunge!!

Postat av: anna

kristin - ja, du minns rätt. 840510. :)
det är jag som räknar fel ;) (eller är för långt fram i datumen).

stina - meh! jag får visst åldersnoja utan att vara löjlig. trots att jag "bara" blir 23. dessutom har jag pensionssparat sen jag var arton! sådetså! ;)

2007-04-16 @ 17:50:13
URL: http://annaelite.blogg.se
Postat av: Stifflert

Ja men dåså. Älta kan du göra när du sitter på ålderdomshemmet som du har råd att betala hyran på då. Vad nojar du för då? Förstår du inte hur ung du kommer vara nr du är färdigutbildad och hur många år det kommer vara kvar till pensionen. Du hinner bli less på att jobba!! Och vaddå gammal nu? Man är inte äldre än man gör sig. Du beter dig inte gammalt. Eller joo... sitta och gnälla över att man är gammal är lite tantigt ;P

2007-04-16 @ 18:51:28
URL: http://stifflert.blogspot.com
Postat av: anna

jag är inte gnäääällig! rädslan för att bli gammal (äldre!) hör väl ihop med att jag kommer vara rätt ung när jag är färdigutbildad. fatta så skrämmande! ut i stora vida farliga världen om bara lite drygt ett år. gaah! därför känns det inte bra att åren tickar för fort.. känner du aldrig så?

2007-04-16 @ 20:48:06
URL: http://annaelite.blogg.se
Postat av: Stifflert

Nej! (Känner aldrig så) Men då är jag ju några år äldre än du också och kommer inte vra lika valpig när jag slutar skolan ;)

2007-04-17 @ 16:52:28
URL: http://stifflert.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback