näst sista piteåhelgen

nu ligger jag efter i blogguppdateringen igen. dagar hinner passera snabbare än jag hinner reflektera, om det nu är något man borde göra. men i alla fall, en quick update..

fredag
efter torsdagens radiosändningar skulle det på fredag utvärderas. i helklass! mycket spännande upplägg. en grupp fick i förväg lyssna på en annan grupp och förbereda opponering. gruppen med sändningen fick välja ut en bit av programmet som hela klassen skulle lyssna på och med det lilla som hum fick vi höra utförlig utvärdering från opponenternas sida. mycket givande (hrm), och mycket sövande. det blev en lång dag, speciellt med tanke på att jag och fanny (som för övrigt fick väldigt bra kritik) hade "gjort bort" vårat innan klockan ens hunnit bli elva. men, vi stod ut hela dagen ändå. mycket duktigt.
som tur var behövde vi inte "sövas" till klockan slog det obligatoriska sextonslaget utan vi släpptes fria just efter klockan två. det blev en snabbis hemma för fix inför kvällen. sen bussade jag, conny och kerstin ner oss till left hand där den långa läkstaven skulle väck. känslan av att inte behöva ha två centimeter titan i munnen är obeskrivlig. heaven!
efter att vi hängt på piercingstället i en halv evighet (det tar tid att mäta, prova och sterialaisera) och patritzia mött upp skyndade vi förbi systemet och presenten för att fixa den nödvändiga alkoholen och julklappar till tomtebesöket som skulle äga rum senare på kvällen. god mat på thai garden och sen raka vägen till emma som fixat världens mysigaste klassfest. världens finaste lägehet hade hon också.
kvällen blev bättre än förväntat. hela klassen dök upp (bara det). och även om det var lite stelt och tillrättalagd till och från så var det trevligt. dock tål det väl att tillägga att det är bra att man har "sitt folk" med sig. kvällen fortsatte på kåren där det musikfestivalen 24 gick av stapeln. ganska lite folk och vi missade de flesta banden, men ska-bandet scaramanga var grymma (trots att de inte hade med sig hela skaran) och mitt humör höll sig uppe tills den luleåinlånade dj:n tog över klockan ett. han fick chans i ungefär fem minuter innan jag, kerstin och gustav knallade ner till max. promenaden dit var en av kvällens höjdpunkter, juldekorationsrecensioner hela vägen. sen försökte gustav propsa på julgransknyckning på vägen hem. men vi lyckades avstyra det hela. väl hemma stupade jag i sängen. efter en lång vecka, lång dag och lång kväll var jag helt slut.


med er blir varje kväll en fest.

lördag
jag brukar inte behöva sova sådär jättelänge efter mina utekvällar. brukar jag tycka iaf. när klockan (som jag ställt för säkerhets skull) ringde vid tio trodde jag att de var något fel. det kändes som att jag hade en halvtimme sömn i kroppen och jag snoozade i fyrtiofem minuter innan jag väl kravlade mig ur sängen. stan med fika stod på schemat och klockan tolv mötte jag upp conny och kerstin. även dem med lite grusiga ögon. det blev en liten sväng på stan som resulterade i obligatoriska tre för 129:- trosor på gina och SYSTER på carlings. döm av min förvåning, och chock, när hon helt plötsligt stod brevid mig och flinade åt hur blind jag var. det var fint att se henne, men det gav mycket tankar och ungefär tusen saker som jag ville säga bubblade i mitt huvuvd. sa några, förhoppningsvis, väl valda ord då jag hade insett att jag inte skulle få tömma mina tankar hos henne nånting under hennes piteå-vistelse. sen sa vi hej då och det var det med det. undra när vi "stöter" ihop nästa gång.
efter efterlängtat fika på roasters och promenad hem med lussekatts-handling och hellz bellz-hämtning (fina tröjan!) på ica hade vi knappa två timmar (som jag ägnade åt diskning, dammsugning och uppsättning av JULSTJÄRNOR i fönstren. så fint!) innan det var dags för nästa uppdrag: 24. ida fahl klockan nitton var över alla förväntningar (trots att mina var höga redan innan) och hon lyckades både med att fixa gåshud på låren och obehagskänsla i magen (med tillhörande tårar). åh, så bra hon var!
sen blev sara frälst på kåren av ett band som visade sig ha en sångare som gjorde pottfrillan till ett namn när jag gick låg-, mellan-, och högstadiet. roligt att se. och till och med jag tyckte att det var riktigt bra. när bandet gått av scenen och den självgode cd-spelar-dj:n hade fått roa i nästan en timme var det långt gånget läge att gå hem och brottas med kuddarna. vid det laget hade jag nästan somnat i en av kårens nedsuttna second hand soffor. conny och patritza slutförde sitt uppdrag av kolsyrabevakning och vi knallade hem. sömn efter lite tv och mat i magen.

och sömnen höll hela vägen till kvart i elva då både jag och sally tyckte att det var dags att jag lämnade min dvala. klockan tre väntar inflyttningsjulbak hos conny. lussekatter, pepparkakor, julmust, glögg och hela baletten. muchos trevligt!

idag är det en veckan kvar tills planet lyfter mot thailand. jag har varken hunnit med att planera, packa eller fatta att vi ska fira jul i värmen bland palmer och vita stränder. men som jag längtar!

Kommentarer
Postat av: ida f

Rolig blogg, full av äventyr och tankar. Precis så som det ska va! Blev väldigt glad att läsa dina åsikter om min konsert, värmde verkligen!

Ha en skön jul i Thailand, kolla in min hemsida om du inte redan gjort det.

*IDA*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback