torsdag 20 april

jag har balkongdörren öppen utan att det känns kallt och solen strålar envist in genom mitt fönster. det är en envishet som gärna får hålla i sig tills all snö är borta och bladen börjar synas på träden. jag har sagt det många gånger, men nu är våren påväg på riktigt. nu sopas gruset bort från gatorna och blommor växer på husfasadernas solsida. det är underbart!

idag var det tredje dagen på praktiken på piteå tidningen. det känns helt okej. ett minus för att intresset för oss verkar vara rätt ljummet. halvslappt sådär. dock finns det ett helt gäng festliga personer där.. det diskuteras rock och titt som tätt sjunger winnerbäck dunkla rum från en mobiltelefin. det om något får en att trivas.

det var med stolthet jag bläddrade upp min och saras artikel på morgonmötet imorse. när jag sen tog mig en titt på löpsedlarna trillade jag nästan av stolen. vår artikel låg på löpet! oj så fnittrig man kan bli av att se sina egna ord på ett gult a3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback