all work (and some play)



imorgon ska jag infinna mig på grönan för första gången den här säsongen. anledningen heter hoffmaestro och chraa och det känns som att varenda kotte närvara. hursom blir det ett uppskattat och efterlängtat avbrott i den tunga vecka jag är mitt uppe i. jobbade tio timmar måndag och tisdag och mina dagar gick ut på att guida och utbilda två nya tjejer. hundra frågor och dubbelt så många "visa hur det går till"-moment tar på krafterna och både kroppen och huvudet blir tungt. igår, idag och imorgon närvarar jag på hrf-kurs, och jag kan snabbt konstatera att det är en riktig utmaning att sitta och lyssna hela dagarna när man är van att stå, gå och serva med gäster hela dagarna. som kronan på verket avslutar jag veckan med helg-stängning. sju dagar på en vecka kräver nästan en hoffmaestro-spelning på fredan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback