restless

imorse när solen fortfarande sken gav jag mig ut på en lite lätt vilsen en timmes-promenad i mina söderortska närområden. annika norlin var hallå p3-gäst och brunchrapporten spelade lady sovereign och pratade eu-val. bra start på dagen. sen har rastlösheten haft övertaget. det suger att glädjas över en ledig dag när man sen ska spendera den ensam. jag har tvättat, lappat mina redan överlappade byxor, diskat, städat köket, legat i sängen, sett meningslösa tv-serier och överbesökt facebook. jag har till och med, hör och häpna, bokat ett sats-pass. (det faktumet att sats zenit jagat mig de tre senaste dagarna kanske spelar in lite med tanke på dåligt samvete-effekten, men ändå!) om två timmar ska jag infinna mig på hötorget och funka en timme, kommer ju gå alldeles katastrofalt.. bra, ehm. sen antar jag att dagen kommer vara över och det blir dags att vänta på nästa. även den ledig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback