jag tänker positivt!

när jag läser igenom mina senaste inlägg märker jag att jag har hållt en rätt negativ ton hittills det här året. och egentligen är det missvisande, för 2009 har faktiskt varit riktigt bra för mig hittills. men faktum är att det är lättare att gnälla än att säga att något är bra så tyvärr fastnar mest gnället i bloggen. förutom lite för lite sömn har jag haft riktigt bra dagar på jobbet. igår jobbade jag med två av mina favoritkillar och jag har nog aldrig skrattat så mycket på arbetstid. jag har äntligen fått till den där löneförhöjningen som egentligen är löjligt liten, men ändå en höjning. jag har officiellt fått handledartiteln på organisations-kartan och fått otroligt fina omdömen för mina utbildningar. i fredags var bästa emma och anders här och vi åt tacos och glass och såg på dålig tv och i lördags hade vi pite-förfest hemma hos mig och hamnade sedan på harry b james som var över förväntan tillsammans med fina vänner från en annan "klick". fry börjar bli ljusare ute och trots att jag gillar kylan och skulle önska lite mer snö på marken längtar jag så oändligt efter våren och varmare luft. men det känns som att det närmar sig. jag känner mig pepp på jobbsökarfronten och om en månad flyttar jag till en ny stor lägenhet där jag förhoppningsvis slipper frysa och alltid kommer att ha sällskap.
jag brukar aldrig sätta upp nyårslöften, men jag brukar ha som mål att det nya året ska bli det bästa hittills. med 2008 lyckades jag galant, förhoppningsvis slår 2009 2008 med hästlängder. nu ska jag till jobbet, puss!


Kommentarer
Postat av: Anna

ja anna, såhär ska det låta! :) inte så gnälligt som på msn igår. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback