all work, no play

idag är femte dagen jobb på rad. efter idag ska jag jobba två till, sen får jag vara ledig två. och sen ska jag jobba sju. och nej, jag gnäller inte, för det får man inte när man själv försatt sig i situationen. malin försöker lära mig att ordet nej finns i svenskans vokabulär och att jag borde använda det mer. jag veeet, och jag ska. men nu är det som det är. och jag ska inte gnälla. men. jag är trött. och har ont i kroppen. och jag tycker att det är lite jobbigt att jag idag ska jobba på andra stället för andra gången och jag tycker inte om känslan av att vara ny och behöva be om hjälp, be om att bli insläppt, be om att få dörrar upplåsta, be om kassahjälp, be om guidning till omklädning, disk, rena skjortor. alla barn i början sägs det, men det var jävligt längesen jag behövde känna mig som unge sist. nåväl, det tar mig bort från något jag tycker mindre om, då är det bara att bita ihop och sparka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback