nine days, mae, och massa, massa mer..

först idag tog jag tag i allt det där som jag listade som saker att göra. det är underligt egentligen, hur jag kan få husmoders-il och få för mig att jag ska göra allt samtidigt. börjar jag med en nyttosak känner jag liksom behov av att göra alla andra saker på listan. idag innan klockan tolv har jag därmed hunnit med att diska, påbörja packningen inför luleå, sortera in den rena tvätten, bädda nytt, plocka undan väsk- och klädhög, rengöra tvättställ och sortera smutstvätt. jisses vad jag kan vara effektiv när jag bara vill. dessutom har jag hunnit ta ner de sista spåren av julen, säga upp min fasta telefon (förbannat att man inte är förutseende bara.. jävla uppsägningstid!), iordningställa kvällens efterrätt tillsammans med fanny och vara på min sista lektion på väldigt länge.
nu ska jag få i mig lite mat och sen (i tid!) börja piffa inför kvällen. ikväll vankas det trerätters med mina bästa pitepeople och utgång på årets första kårpub. sista kvällen med gänget på väldigt länge, en hel läsperiod minsann! jag kan inte påstå att jag har kommit in i fest-mode än, men jag är helt övertygad om att det kommer allt eftersom timmarna tickar.
eftersom jag alltid är lite efter tekniskt så har jag först nu upptäckt tjusningen med lastfm och poppar nu musik i samma anda som favoritartist efter favoritartist. helt underbart så mycket nytt och fint man kan upptäcka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback