fri för stunden

idag har jag och fanny varit sjukt produktiva, tja, kanske fanny lite mer än mig, men ändå. vi har kämpat oss igenom, och blivit klara med slutuppgiften i medieteori och metod c. vi har tänkt i banor kring vetenskapsteori hela dagen och har spottat ur oss massa saker som vi inte ens var medvetna om att vi förstod. mycket imponerande. ännu mer imponerande är det att allt är inlämnat och klart två dagar innan deadline. vi har alltså kämpat till oss mer ledighet än vi trodde. hur bra som helst. 
dagen har även bjudit på valdino-lunch, jag har nyttjat mina knappa fotokunskaper och i alla fall försökt fota ett band för kolsyra och jag har i egenskap av kolsyraredaktör suttit igenom ett medieplattformsmöte utan att direkt få ut något konkret av det. jenny sjunnesson var duktig att konstatera att vi nu "lämnar över vår bebis till någon annan" och jag fick en lite underlig känsla i magen. inte så att jag vill låta bli att klippa navelsträngen på den lilla webbtidningen utan mer att det blev så tydligt att jag inte kommer ingå i den bubbla som skolan är om bara ungefär ett halvår. jag vet inte om jag ska jubla eller gråta.
nu när jag (äntligen?) är fri från skolarbete för den här läsperioden borde jag ta tag i allt det jag avfärdat och låtit förfalla då jag haft en pluggursäkt. ikväll ska jag skriva om mitt cv så det passar till dagisjobbssökandet, formulera ett personligt dagisanpassat brev, skicka in ansökningarna, diska, packa upp den rena tvätten, byta sängkläder, stuva undan väskor och sortera in alla klädhögar som ligger överallt i lägenheten. sen ska jag leta reda på numret till min gamla chef för att ringa honom first thing tomorrow. det är i alla fall tanken..
nåväl, all in all har det varit en bra dag. mot plikterna, hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback