olle och yoga

jag kollar min blogg och märker att inlägget jag skrev sent igårkväll inte går att finna någonstans. kanske glömde jag trycka på publicera-knappen innan jag loggade ut men jag gissar mer på bugg hos blogg.se. det är ju inte så att det är nån ovanlighet. jag blir så trött. jag hade ju skrivit om min dag som hade varit bra och om trippen till luleå som bestod av waynes-kaffe, fråga olle-olle och bussväntan.
nåväl, igår åkte och fanny till det stora universitetet i luleå för att låtsas att vi var den del av ltu som vi faktiskt är, och därmed delta på aktiviteter som annordnas hos storebror. temavecka på schemat, kärlekens olika ansikten, och kvällen bjöd på "föredrag" och frågestund med olle waller. olle var klok och kobent och lite tjockare än vi hade föreställt oss. han bjöd på sånt som lockade till skratt och sånt som fick en att tänka till. även fast olle inte är nån okänd profil är det nåt lite befriande med en medelålders man som har värderingar så lika mina egna. mindre lyckad var dock panelen som skulle agera sidekick när det var dags för frågelådan (hur tröttsamt och pinsamt är det inte med uppenbara svenssons som spär på så synligt oärligt bara för att inte verka för mainstream?) och den enerverande "programledaren" med veta bäst-attityd som promt skulle koppla allt till "normalt", lagomt, vanligt och heteronormativt. han nickade igenkännande och medhållande åt olles könsneutrala svar ena stunden för att nästa ställa en fråga och göra den så tydligt könslåst. var i alla fall konsekvent? jag blir så trött.

idag steg jag upp i ottan för att yoga med fanny på korpen. passet startade klockan sju. (jag är förresten grymt besviken på korpen-yogan. jag längtar tillbaka till inpuls och stina!) när tiden tickat till halv tio hade jag och fanny redan hunnit med en timme yoga, morgonfix och den första givande seppo-handledningen. vi åt frukost på kåren för att sedan knalla till skolan bara för att haka på eventtrenden. vi insåg att ambitionsnivån och motivationen var rätt låg och begav oss hem redan vid ett. rätt skönt att vara oproduktiv ibland. jag lyckades inte med många knop på hemma plan utan gick mest och väntade på att klockan skulle bli halv sju och avgång mot kårens öppen scen. en trevlig liten tillställning som bjöd på både värme i magen och lite rynkad näsa. en helt okej torsdagskväll i alla fall. nu är klockan dags för eliminering av diskberg och sen det första badkarsbadet på länge. imorgon väntar luleåshopping och återförening med lillebror. kan bli en helt jättebra dag.

Kommentarer
Postat av: Kimgunn

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback