(not so) stupid sunday

jag vaknade efter orolig sömn och kände att jävulshalsen var värre än nånsin. svidande, stickande, rivande ont. katastrof när jag sväljer och varken te, saltvatten eller halstablietter rår bot på smärtan. förberedde mig på sur-söndag och tog i med mitt gnälligaste artelleri. såg till att framkalla en rejäl dos praktikpanik för att bygga på knölen av krämpor och obehagliga känslor. lufsade runt och surade över tv-boxen som inte ville funka och fnös åt kylens obefintliga frukostinnehåll. kröp ner i sängen igen för att sova bort några surtimmar men lyckades inte mer än sluta ögonen innan jag var rastlös. kom på att det fortfarande går att titta på tv över analoga nätet och försökte koncentrera mig en stund på idol, men gav snabbt upp när jag än en gång upptäckte att jag inte finner något nöje i det där programmet längre. fasade och garvade lite åt den patetiska bloggen och hånade den lite tillsammans med sabina innan jag återigen försökte hitta inspirerande frukost i kylen. no luck. pratade med mamma och började nästan grina över praktiken (och kände därmed ännu mera panik), mamma lugnade som bara en mamma kan och lovade att jag inte behövde oroa mig för det ekonomiska iaf. pratade även lite sthlm med mami och insåg att jag om mindre än en vecka kommer ha TIO DAGARS SEMESTER. jag blev lite gladare och tänkte att nu måste jag ta tag i dagen. hittade ledsna knäckemackor som fick sällskapa med avokado och fylla den kurrande magen. drack kaffe med mycket mjölk och gosade med sally som är världens finaste kisse när hon är på det humöret. insåg att jag behövde diska men rensade istället hyllan i badrummet och kände mig oerhört pepp på att göra fint. sorterade och vek kaoset på hatthyllan, packade in den rena tvätten som legat i ikea-kassen allt för länge och rev av sängkläderna för att få sova i nya frasiga lakan i natt. fick ett ryck och började sortera t-shirtkaoset i garderoben och började sen överväga att bära ner sommarskor och sommarjackor till källaren alternativt sthlms-packa. men så långt har jag inte hunnit än. snart ska jag laga god kyckling-mat och tänka att det kanske inte blev en så stupid sunday ändå. och på att styckeindelning är överskattat.

Kommentarer
Postat av: saran

bra! en glad anna är en bra anna. på toooorsdag inleder vi semestern. helt sjukt!

2007-11-11 @ 15:49:24
Postat av: anna

ja, helt sjukt. helt sjuuukt bra!
jag längtar så jag nästan spricker!

Postat av: Victoria

Hahah, åh! Jag vet inte om det var så jag förväntade mig att dem såg ut ;) Jag hör den ofta och kan börja skratta för mig själv, det är som ingen annan som fattar det roliga i det än vi :)

2007-11-12 @ 18:55:53
URL: http://lavictoria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback