våffeldagen

helgen försvann alldeles för fort, precis som jag misstänkte att den skulle göra. imorgon väntar bakläxan på big bad grävarbetet och jag vill vill vill inte behöva ta tag i det igen. men, it ain't over 'til it's over så det är bara att bita i det där bekanta äpplet.
i fredags knallades det på stan (bara för att csn hade kommit), matvaruhandlades det på ica och inskaffades det förnödenheter på glasbanken. sen var det pizza, pepinodrinkar och öl innan 20x2-års fest med hollywood-tema på kåren. trots att det där partyhumöret hittade mig någorlunda under kvällen segade jag ihop vid elva och tänkte tanken ibland är kvarters stort nog.. jag och fanny knallade hem vid halv tolv och jag var nöjd över att ligga under täcket vid halv ett. seglördagen spenderades i soffan framför tv:n och inte ett vettigt finger lyftes förrän sent på eftermiddagen. kvällen var steffens och vi åt go-mat på thaigarden och spelade sen sällskapsspel på ankars. klockan var inte ens elva innan vi gäspade ikapp och det återigen vad dags för sängen. idag har det diskats, plockats och badats i väntan på våfflor på kåren. nu är klockan en-kvart-kvar och jag funderar på att det kanske hade varit en bra grej att äta lite middag. nåväl, våfflor och borat får mätta min mage, i'm just dying to komma ut ur lägenheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback