mässa och kvartersbastu

dagen vaknade tidigare än någon dag har vaknat på jag vet inte hur länge. klockan halv sex sjöng väckarklockan för mig och tio i släpade jag mig från sängen till duschen för att försöka komma till liv. ltu-mässa i luleå stod på agendan och kvart i sju mötte jag upp med mitt gäng trötta pitepeople för att knalla till luleå-bussen. klockan sju passerade bussen vår busshållplats, utan att plocka upp oss. vi skrek och gormade, ringde länstrafiken, blev lovade taxi, blev snuvade på taxi, knallade ner till stan, muttrade, förfrös tårna och tog en senare buss.
luleådagen försvann fort, och kan sammanfattas som riktigt trevlig. piteidol med tillhörande radio och tidning lockade nog mest gymnasieelever under hela mässan. för att vara sådär lite självgod. läs lite om spektaklet på
http://kolsyra.mh.ltu.se!

var hemma vid halv fem och däckade i sängen i en dryg timme. det behövdes efter dagens strapatser. vaknade lagomt till lägenhetstitt med sara och kvällens mission: bastu! så skönt det var att få sitta i värmen och snacka lite skit. som avslutning på en lång, men trevlig dag.

ps. en liten betraktelse: vad händer när man efter två veckors tystnad och icke-existens vågar titta in?

Kommentarer
Postat av: s

beror på var personen tittar in? och om det var dumt att personen gjorde det?

2006-11-08 @ 10:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback