efter en dag med mumin

sitter och väntar på att min pappa ska masa sig hit så jag kan få komma hem till mammas mat och en varm bastu. men min pappa besitter den där tidsoptimismen som han så givimilt fört vidare i ledet ner till mig. så jag kan gott få sitta här en timme till och vänta. när han väl kommer ska det monteras garderob och lastas in grejer i mitt redan överfulla förråd så jag kan nog se mig i stjärnorna om att få mammas mat i magen innan hungern tar över på allvar.

idag var det en lång dag i skolan med håkan med den fina finlandssvenskan. det var md, porta disc, wavelab, ljudnivåer och dist. mycket ny teknik och många nya begrepp. sista timmen gick på envishet och jag stänge av öronen långt innan allt nytt var avhandlat. det mesta brukar, som bekant, lösa sig ändå.

ikväll kommer emma till luleå. har inte träffat henne sen helgen i umeå och då var det ändå inte bara hon och jag. det ska bli så skönt att träffa henne på hemmaplan, utan pojkvän och annat folk. vi ska gå storgatan upp och ner, idola, äta gott, festa lite, prata om allt och bara vaaara. blir alldeles lagomt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback